Programi za vrtiće i škole

Pomorski i povijesni muzej Hrvatskog primorja Rijeka čuvar je bogata fundusa izloženog i pohranjenog u prostoru nekadašnje Guvernerove palače, ali i dislociranim zbirkama: Muzejskoj zbirci Kastavštine i Memorijalnim centrom Lipa pamti te u Etnografskoj zbirci otoka Krka i Arheološkoj zbirci Cickini na Krku.

Zahvaljujući raznolikosti i sadržajnosti fundusa metodika edukativnih programa omogućuje kombiniranje različitih domena učenja, a sudjelovanjem Muzeja u programima odgojno-obrazovnih ustanova učenicima se omogućuje izravan rad s povijesnim izvorima. Tako upoznaju važnost i ulogu kulturno-povijesne baštine i ustanova koje je istražuju, čuvaju i predstavljaju. Programi potiču praktično usvajanje gradiva, mogućnost samostalnog istraživanja i zaključivanja te kreativno izražavanje kroz individualni i grupni rad. Tako se djeca navikavaju na nove, interdisciplinarne načine edukacije.

Programi tematskih radionica za vrtiće i škole planirani su u skladu s Nacionalnim okvirnim kurikulumom za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje, zbog čega su odgovarajuća i potrebna dopuna predškolskom i školskom programu. Prijave na: cudotvornica@ppmhp.hr

Radionice za djecu predškolskog uzrasta

Trajna, nina, nena – glazbena radionica

tema: glazba
aktivnosti: slušanje glazbe, pjevanje, sviranje i izrađivanje glazbala
trajanje: 60 minuta

Trsatski zmaj – radionica temeljena na priči Trsatski zmaj autora Velida Đekića

tema: legenda o Trsatskom zmaju
aktivnosti: interaktivna priča, izrađivanje likova iz priče
trajanje: 60 minuta

Preko mora i oceana

tema: riječka luka
aktivnosti: igra na zemljopisnoj karti, izrada parobroda
trajanje: 60 minuta

Mali arheolozi

tema: arheologija
aktivnosti: iskopavanje predmeta, opisivanje, crtanje, pohranjivanje
trajanje: 60 minuta

Sunčani sat

tema: odnos Zemlje prema Suncu i Mjesecu
aktivnosti: mjerenje vremena uz pomoć Sunca, igra uloga, crtanje
trajanje: 60 minuta

Riba ribi grize rep

tema: običaji krajeva uz more
aktivnosti: primorska kuhinja, ribolov, običaji
trajanje: 60 minuta

Radionice za učenike osnovnih škola

Mali arheolozi

tema: arheologija, zanimanje arheolog
aktivnosti: iskopavanje predmeta, opisivanje, crtanje, dokumentiranje, pohranjivanje
korelacije: povijest, likovna kultura, priroda i društvo
razred: 1. – 4.
trajanje: 90 minuta 

Riba ribi grize rep

tema: arheologija, zanimanje arheolog
aktivnosti: iskopavanje predmeta, opisivanje, crtanje, dokumentiranje, pohranjivanje
korelacije: povijest, likovna kultura, priroda i društvo
razred: 1. – 4.
trajanje: 90 minuta

Jučer, danas, sutra

tema: odnos između prošlosti, sadašnjosti i budućnosti
aktivnosti: oblikovanje lente vremena, crtanje
korelacije: priroda i društvo, hrvatski jezik, povijest, likovna kultura
razred: 1. – 4.
trajanje: 90 minuta

Kad narastem, bit ću… kustos

tema: odnos između prošlosti, sadašnjosti i budućnosti
aktivnosti: oblikovanje lente vremena, crtanje
korelacije: priroda i društvo, hrvatski jezik, povijest, likovna kultura
razred: 1. – 4.
trajanje: 90 minuta

Spomenici pričaju

tema: povijest grada Rijeke kroz njegovu spomeničku baštinu
aktivnosti: sudjelovanje u prezentaciji, prepoznavanje i snalaženje u gradu, upoznavanje s dijelom stalnog postava
korelacije: priroda i društvo, hrvatski jezik, povijest, likovna kultura
razred: 1. – 4.
trajanje: 90 minuta

Brodske signalne zastavice

tema: pomorska tradicija
aktivnosti: upoznavanje postava pomorstva, izrada predmeta, crtanje
korelacije: priroda i društvo, likovna kultura
razred: 1. – 8.
trajanje: 90 minuta

Antičke igre

tema: upoznavanje antičkih igara „Tri kamenčića“ i „Trigon“
aktivnosti: proučavanje povijesti i pravila igara, izrada žetona, igranje
korelacije: priroda i društvo, povijest, tjelesna i zdravstvena kultura
razred: 1. – 8.
trajanje: 90 minuta

Riječka luka

tema: povijest pomorstva, značenje luke u Rijeci
aktivnosti: učenje o povijesti luke, izrada parobroda, igra na zemljopisnoj karti
korelacije: priroda i društvo, povijest, geografija
razred: 1. – 8.
trajanje: 90 minuta

Karolina

tema: Rijeka na početku 19. stoljeća i uloga Karoline Belinić
aktivnosti: učenje o Rijeci na početku 19. stoljeća i ulozi Karoline Belinić, izrada pijuna za igru, igra kockom
korelacije: priroda i društvo, povijest, likovna kultura
razred: 4. – 8.
trajanje: 90 minuta

Riječki grb

tema: povijest riječkoga grba, njegovo značenje i posljedice dobivanja grba za grad Rijeku
aktivnosti: proučavanje grba u muzejskom postavu, izrada grba
korelacije: priroda i društvo, povijest, likovna kultura
razred: 4. – 8.
trajanje: 90 minuta

Prapovijest u našem zavičaju

tema: prapovijest, neolitik, način života u tom razdoblju na prostoru današnje PGŽ
aktivnosti: proučavanje predmeta u muzejskom postavu, izrađivanje posuda, modeliranje
korelacije: priroda i društvo, povijest, likovna kultura
razred: 4. – 8.
trajanje: 90 minuta

Višeznačnost predmeta

tema: muzejski predmeti, postupanje s predmetima, učenje o njihovu značenju
aktivnosti: stvaranje imaginarne muzejske zbirke
korelacije: priroda i društvo, povijest
razred: 5. – 8.
trajanje: 90 minuta

Glagoljica

tema: pismo glagoljica, glagoljski spomenici i njihova važnost
aktivnosti: gledanje, slušanje i dodirivanje glagoljskih spomenika, izrada igre i igranje igre pamćenja
korelacije: hrvatski jezik, povijest, likovna kultura, vjeronauk
razred: 5. – 8.
trajanje: 90 minuta

Kroz stalni postav

tema: muzeji, način rada, smisao i svrha baštinskih ustanova
aktivnosti: debata o baštini i ulozi muzeja u suvremenom društvu, osmišljavanje muzejskog vodiča
korelacije: hrvatski jezik, građanski odgoj
razred: 5. – 8.
trajanje: 90 minuta

Claustra

tema: antika
aktivnosti: proučavanje predmeta u muzejskom postavu, igranje uloga s replikama predmeta
korelacije: povijest
razred: 5. – 8.
trajanje: 90 minuta

Perun, Veles i Mokoš

tema: staroslavenska mitologija
aktivnosti: rekonstruiranje mita i likova
korelacije: hrvatski jezik, povijest, likovna kultura
razred: 7. – 8.
trajanje: 90 minuta

Guvernerova palača

tema: arhitektura Palače
aktivnosti: debata
korelacije: hrvatski jezik, povijest
razred: 7. – 8.
trajanje: 90 minuta

Radionice za učenike srednjih škola

Perun, Veles i Mokoš

tema: staroslavenska mitologija
aktivnosti: rekonstruiranje mita i likova
korelacije: hrvatski jezik, povijest
razred: 1. – 4.
trajanje: 90 minuta

Višeznačnost predmeta

tema: muzejski predmeti, postupanje s predmetima, učenje o njihovu značenju
aktivnosti: stvaranje imaginarne muzejske zbirke
korelacije: povijest, hrvatski jezik
razred: 1. – 4.
trajanje: 90 minuta

Guvernerova palača

tema: arhitektura Palače
aktivnosti: debata
korelacije: hrvatski jezik, povijest
razred: 1. – 4.
trajanje: 90 minuta

Prapovijest u našem zavičaju

tema: prapovijest, neolitik, način života u tom razdoblju na prostoru današnje PGŽ
aktivnosti: proučavanje predmeta u muzejskom postavu, izrađivanje posuda, modeliranje
korelacije: priroda i društvo, povijest, likovna kultura
razred: 1. – 4.
trajanje: 90 minuta

Claustra

tema: antika
aktivnosti: proučavanje predmeta u muzejskom postavu, igranje uloga s replikama predmeta
korelacije: povijest
razred: 1. – 4.
trajanje: 90 minuta

Osim edukativnih radionica za djecu Pomorski i povijesni muzej Hrvatskog primorja organizira i muzejske programe za građanstvo kojima je cilj širokoj publici pokazati da muzej pripada njima, da je njegov sadržaj zanimljiv i zabavan te da nema prepreka da u njemu uživaju i odrasli.

Od obiteljskih radionica za roditelje i djecu, tematskih radionica za mlade, stručnih vodstava vezanih uz pojedine izložbe ili teme do terenskih vodstava… Muzej je nepresušno vrelo znanja i zabave za sve naraštaje.

Programi se odvijaju prema najavama Muzeja.

Zbog ograničena broja sudionika potrebna je prethodna prijava na cudotvornica@ppmhp.hr

Skip to content